رنگ لباس چه تأثیری در روحیه دارد؟

نباید به سادگی از رنگ لباستان عبور کنید، چرا که لباس‌ها تأثیر بسیار زیادی در برقراری ارتباط دارند، به افراد در شناخت شخصیت شما کمک می‌کنند. همچنین در بهتر نشان دادن تصویری که از خود به جا می‌گذارید، اثر باور نکردنی‌ای دارند. اگر بدانید لباسی که در ابتدای روز می‌پوشید تا حد زیادی تأیین کننده‌ی حس و حال شما در ادامه‌ی روز خواهد بود، دقت بیشتری در انتخابش به خرج می‌دهید. پوشیدن رنگ مناسب باعث دور شدن افکار منفی و افزایش اعتماد به نفس می‌شود. در این مقاله با هم درباره‌ی تأثیر رنگ لباس در روحیه و خلقیات می‌خوانیم. رنگ‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل در داشتن استایل خوب هستند، این ویژگی در کنار تأثیر به سزایی که در روحیه دارند باعث اهمیت بالای آن‌ها می‌شود. بنابراین بهتر است افراد نکاتی را درباره‌ی رنگ‌ها بدانند.

چرا رنگ لباسی که می‌پوشیم اهمیت دارد؟

رنگ لباستان حرف‌های زیادی درباره‌ی شما می‌زند؛ از روحیه و تفکراتتان گرفته تا موقعیت اجتماعی.

در دوران تسلط خاندان تودور در انگلستان، هیچ شوالیه‌ای حق پوشیدن رنگ‌های قرمز، زرشکی یا بنفش را نداشت! شاید بپرسید چرا؟ چون این رنگ‌ها مختص خاندان سلطنتی و افراد رده‌بالای اجتماع بودند.

رنگ‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل در داشتن استایل خوب هستند، این ویژگی در کنار تأثیر به سزایی که در روحیه دارند باعث اهمیت بالای آن‌ها می‌شود. بنابراین بهتر است افراد نکاتی را درباره‌ی رنگ‌ها بدانند.

چه معنایی پشت هر رنگ پنهان شده است؟

بعضی رنگ‌ها با بعضی مفاهیم گره خورده‌اند. به عنوان مثال همه‌ی ما اتفاق نظر داریم که رنگ لباس مراسم عزاداری سیاه و لباس عروس سفید است. این مفاهیم به تناسب فرهنگ‌های مختلف تفاوت‌هایی دارند. به عنوان نمونه عروس‌های هندی برای مراسمشان بیشتر از رنگ‌های طیف قرمز استفاده می‌کنند و رنگ عزا در برخی کشورهای آسیایی سفید است؛ چرا که درواقع مراسم عزاداری جشنی برای شروع زندگی دوباره‌ی پس از مرگ است.

چطور پالت رنگی مخصوص خودمان را داشته باشیم؟

برای شما هم پیش آمده است که لباسی را ببینید و شما را به یاد شخص خاصی بیندازد؟

 این موضوع به معنای آن است که آن فرد سبک شخصی خود را در پوشش پیدا کرده است و مطابق با همان سبک همه‌ی لباس‌های خود را انتخاب می‌کند. این نکته درباره‌ی انتخاب رنگ هم صدق می‌کند. با داشتن یک پالت رنگی مشخص در لباس‌هایتان می‌توانید به فردی خوش‌پوش تبدیل شوید که امضای خود را در لباس پوشیدن دارد.

برای پیدا کردن پالت رنگی مناسبمان باید از معنا و مفهوم هر رنگ و اثری که دارد آگاهی پیدا کنیم. در ادامه به روانشناسی رنگ‌ها و تناسبشان با سبک‌ها و افراد مختلف می‌پردازیم.

آبی فکر کنید، آبی بپوشید و با آبی آرام باشید.

رنگ‌هایی مانند انواع طیف‌های سبز، آبی و بنفش که به اصطلاح به آن‌ها رنگ‌های سرد می‌گوییم، تأثیر به ‌سزایی در ایجاد احساس آرامش دارند.

سبز رنگی است که یادآور طبیعت است. به همین خاطر حس سرزندگی را القا می‌کند. اضافه کردن مقدار کمی رنگ سبز به استایلتان حس و حال شما را از این رو به آن رو می‌کند.

فکر کردن به یک آبی ملایم شما را به یاد دریایی آرام نمی‌اندازد؟ به همین دلیل پوشیدن رنگ‌های آبی باعث داشتن احساس راحتی می‌شود. آبی با احساس خنکی‌ای که ایجاد می‌کند بهترین گزینه برای فصول گرم سال است.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم رنگ بنفش از رنگ‌هایی است که یادآور افراد خاندان سلطنتی است. در زمان‌های گذشته برای تهیه‌ی رنگ بنفش از پوسته‌ی دریایی کمیابی که فقط در لبنان یافت می‌شد استفاده می‌کردند. به همین دلیل پوشیدن لباس‌های بنفش منحصر به افراد سلطنتی بود.

بنفش رنگی پر رمز و راز است که علاوه بر قدرتمند و ثروتمند نشان دادن شما، باعث می‌شود مرموز، منحصربه‌فرد و دست‌نیافتنی به نظر برسید.

قرمز-نارنجی‌های بازیگوش!

رنگ‌های طیف گرم پرجنب و جوش‌تر از سبز و آبی‌های سرد هستند. رنگ‌هایی مثل انواع رنگ زرد، قرمز، نارنجی و... پرشور و سرشار از زندگی هستند.  این رنگ‌ها در ترکیب با هم یا در کنار یکدیگر معانی مختلفی را القا و شور و انرژی خاصی را تداعی می‌کنند که می‌توانند به بالا بردن روحیه‌ی شما کمک کنند.

قرمز که به‌عنوان رنگ عشق هم شناخته می‌شود بهترین انتخاب برای افراد علاقه‌مند به جلب توجه است. قرمز باعث افزایش ضربان قلب می‌شود و شما را جذاب‌، جسور و قدرتمند نشان می‌دهد.

زرد رنگ هوشیاری است. اگر کسل و بی‌حوصله و خواب‌آلود هستید پوشیدن یک پیراهن زرد رنگ شما را از خواب بیدار می‌کند. زرد رنگی مهربان است که با یادآوری گرمای خورشید، محبت و مهربانی شما را نشان می‌دهد.

نارنجی که به‌عنوان رنگی فعال و پرانرژی شناخته می‌شود انتخاب مناسبی برای آدم‌های تنبل است. اگر همیشه از ورزش کردن فرار می‌کنید شاید امتحان کردن یک لباس ورزشی نارنجی رنگ انتخاب مناسبی باشد. انرژی زیاد رنگ نارنجی سطح انرژی شما را هم بالا می‌برد. نارنجی شادی‌آور است و شما را باهوش نشان می‌دهد.

کدام رنگ‌ها در کمد لباس شما پرتکرارتر هستند؟

 استایلیست‌ها توصیه می‌کنند از رنگ‌هایی استفاده کنید که ترکیب کردنشان با سایر رنگ‌ها راحت باشد. این کار تنوعی مثال‌زدنی به لباس‌هایتان می‌دهد و انتخاب را برایتان راحت‌تر می‌کند.

سفید و سیاه دو رنگی هستند که وجودشان در استایل هر فردی الزامی است! در ادامه به توضیح ویژگی‌های این دو رنگ می‌پردازیم.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید رنگ سیاه تمام طیف‌های نور را به خود جذب می‌کند. این ویژگی قدرت و جسارتی باورنکردنی را القا می‌کند که باعث نفوذ بالای شما در افراد دیگر خواهد شد.

نام رنگ سیاه با غم و مراسم عزا گره خورده است. اما این موضوع از زیبایی این رنگ مرموز کم نمی‌کند. سیاه که حسی حاکی از خونسردی را القا می‌کند گاهی اوقات می‌تواند آرامش‌بخش باشد. سیاه رنگی جسور، پرقدرت و اعتباردهنده است. به همین دلیل مناسب‌ترین رنگ برای محیط‌های کاری است. قرار دادن آیتم‌هایی با رنگ سیاه باعث جذابیت بالای استایل شما می‌شود.

با دیدن رنگ سفید به یاد آرامش و تمیزی نمی‌افتید؟ سفید با مفاهیم متضادی که در فرهنگ‌های مختلف دارد معانی متعددی را تداعی می‌کند. گاهی نمایانگر شور زندگی و گاهی یادآور مرگ است. با این حال بارزترین ویژگی سفید، زندگی بخشی و احساس تازگی و سرزندگی است.

*

بعد از دانستن ویژگی‌های هر رنگ حتما نگاهتان به آن‌ها عوض شده‌ است.

فکر می‌کنید چه چیزهایی دیگری درباره‌ی رنگ‌ها اهمیت دارند؟

برای ما بنویسید.

 

 

 

 

 

 

 

نظرات کاربران
افزودن نظر جدید

شما هم می توانید در مورد این بلاگ نظر بدهید