دسته‌بندی وبلاگ
آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ

آبی پرطرفدار پای ثابت همۀ کمدها

نوشته شده در تاریخ11 ماه پیش توسط

آبی پرطرفدار، پای ثابت همه‌ی کمدها!

اگر در کمدتون رو باز کنید و نگاهی به لباس‌ها بیندازید، حتماً یکی دوتا شلوار جین پیدا می‌کنید.

دور از ذهن نیست اگر بگوییم لباس‌های جین، از پرطرفدارترین لباس‌ها در سراسر جهان هستند. همه‌ی ما حداقل یک بار یکی از این شلوارهای آبی جان‌سخت رو پوشیدیم.

همونطور که میدونید جین جزو ترندهای محبوب امسال است و طرفداران زیادی پیدا کرده است.شلوار، دامن، کراپ، مانتو و... از ترندشده‌های امسال هستند. اگر وبلاگ "نیوکالکشن بهاری ما" رو خوانده باشید، حتماً می‌دانید که یکی از پارچه‌های استفاده شده در کالکشن جدید بهار ما، پارچه‌ جین یا دنیم است.

در این وبلاگ شما با پارچه جین‌های ما بیشتر آشنا می‌شوید، پس با ما همراه باشید.

لباس کار یا شلواری که هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد؟

روز بیست می 1873 روز مهمی در تاریخ پوشاک جهان بوده است. قرارداد شراکتی که در این روز بین "لوی اشترواس" و "ژاکوب دیویس" منعقد شد، شروع خط تولید شلوارهای جین بود. ژاکوب دیویس و دوست مهاجر آلمانی تبارش، لوی اشترواس، روحشان هم باخبر نبود که شلوارهایی که به‌عنوان شلوار کار وارد بازار می‌کنند روزی به محبوب‌ترین شلوارهای جهان تبدیل می‌شوند و هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد.

داستان از این قرار بود که همسر یک کارگر معدن، به خیاط‌‌خانه دیویس مراجعه کرد و از او خواست تا شلوار کاری برای شوهرش بدوزد که استحکام بالایی داشته باشد و به راحتی پاره نشود.

ابتکاری که دیویس برای بالا بردن عمر این شلوار به خرج داد، استفاده از نوعی پرچ مسی در قسمت‌هایی از لباس بود، که بیشتر در معرض خطر پارگی بودند؛ مانند جیب‌ها و...

اما این روش به تنهایی چاره‌ی کار نبود. پارچه‌ی شلوارها باید از نوعی ویژه و مقاوم می‌بودند؛ پارچه‌ای که دیویس مانندش را جز در مغازه‌ای که اشترواس صاحب آن بود جای دیگری ندیده بود.

رضایت کارگر معدن و همسرش از شلوارها باعث معروف شدن آن‌ها شد. تقاضای بالا برای شلوارهایی که درحال حاضر اسمشان شلوارهای بست‌دار بود، یک فکر بکر رو در سر دیویس انداخت: تولید انبوه شلوارهای بست‌دار، پیشنهادی که اشترواس هم نتوانست اون رو رد کند و اینگونه همکاری و شراکت‌ آن‌ها شروع شد.

شیک از نوع غربی!

نیمه‌های قرن بیستم بود که ستاره‌های راک با پوشیدن شلوارهای جین، کاربرد تازه‌ای به آن بخشیدند. این شلوارها دیگر فقط لباسی نبود که ما در تن کارگران ببینیم. دیدن این ‌شلوارها در استایل ستاره‌های موسیقی باعث رواج آن‌ها بین جوانان شد.

در  دهه‌ی 1930 عکسی از دو زن جوان با شلوارهای جین جذب و چسبان و تحت عنوان تیتر "شیک از نوع غربی" در مجله‌ی ووگ که معروف‌ترین مجله‌ی مد دنیاست، به چاپ رسید و جای پای شلوارهای جین را در فرهنگ پوششی اجتماع محکم کرد.  

جین چگونه متولد شد؟

جین نام نخ پنبه‌ی با کیفیتی است که به شلوارهایی از جنس پارچه دنیم نسبت داده شده است. دنیم پارچه‌ی با کیفیت و بادوامی است که اسمش رو وام‌دار شهر نیم فرانسه است. این پارچه که بافتی جناغی دارد، حاصل ریسیدن رشته‌‌های طولانی و نازک پنبه است .

این رشته‌های پنبه‌ای، تبدیل به نخ می‌شوند و پس از اضافه شدن رنگ آبی که رایج‌ترین و محبوب‌ترین رنگ در لباس‌های جین است، برای بافت پارچه فرستاده می‌شوند.

جین انواع متفاوتی دارد؛ برای مثال: جین استرچ، جین رنگی، جین سنگشور، جین پلی و جین لبه‌دار که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

جین سنگشور

 از شناخته‌شده‌ترین انواع پارچه‌های جین، سنگ‌شورها هستند. راه‌های مختلفی برای سنگ‌شور کردن جین وجود دارد که نسبت به ضخامتشان متفاوت‌اند . متداول‌ترین روش برای سنگ‌شور کردن پارچه‌های جین، در اصطکاک قرار دادن این پارچه‌ها با سنگ در ماشین لباس‌شویی است که باعث کم شدن ضخامت و ساییدگی پارچه می‌شود. روش دیگری که برای سنگ‌شور کردن به کار برده می‌شود؛ استفاده از اسید و روش سوم، جایگزین کردن سنگ با آنزیم‌هایی مثل آمیلاز و سلولاز است که با از بین بردن نشاسته‌ی روی پارچه باعث نرم شدن آن می‌شود.

جین پولی

یکی دیگر از نمونه‌های معروف جین، جین پولی است. این پارچه ترکیبی از پنبه، پلی‌استر و لیوسل یا نایلون و بسیار سبک و راحت است. پولی مقاوم‌ترین نوع جین در برابر چین و چروک است.

جین لبه‌دار

اگر شلواری از جنس جین دیدید که لبه‌هایش با نخ زرد یا قرمز دوخته شده است در خریدن آن تردید نکنید. این دوخت‌های رنگی فقط برای زیبایی لباس‌ها به کار برده نشده‌اند؛ بلکه جین‌هایی که دوخت‌های زرد و قرمز در لبه‌ی خود دارند از انواع دیگر جین، مقاوم‌ترند.

جین رنگی

این پارچه ها از تار و پود رنگی تولید می‌شود ولی در اصل همان پارچه جین است. به دلیل تنوع رنگی می‌توان این شلوارهای رنگی و جذاب را با هر لباسی ست کرد.  عمدتاً این نوع جین برای کودکان تهیه می‌شود اما بزرگسالان هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

آبی جان سختِ پر استفاده

پارچه‌های دنیم فقط برای تولید شلوارهای جین مورد استفاده قرار نمی‌گیرند؛ دنیم با رنگی دلپذیر و جنسی با دوام، پارچه‌ای است که برای تولید انواع لباس‌ها مانند دامن، پیراهن، کلاه و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لباس‌های جین در کالکشن جدید بهاری با طراحی‌های متنوع و کیفیتی بی‌سابقه در اختیار مخاطبان خوش سلیقه‌ی ما‌ قرار گرفته‌اند.

شلوارهای جذب، بوت‌کات، بگی، مام‌استایل، مام‌فیت و زاپ‌دار مدل‌هایی از شلوار جین‌های ما هستند که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

مام استایل

شلوارهای مام‌استایل‌ اولین‌بار در دهه‌ی 80 میلادی به دنیای مد و فشن وارد شدند. یکی از ترندهای امروزه برگرداندن آیتم‌های فشن قدیمی به چرخه‌ی پوشش هستند؛ بنابراین شلوارهای مام‌استایل دوباره محبوب شده‌اند. مام‌استایل‌ها فاقی بلند تا بالای ناف دارند و از پشت تمام باسن را دربرمی‌گیرند به همین دلیل سایز باسن رو بزرگتر از آنچه که در واقع هست نشان می‌دهند. شلوارهای مام‌استایل تنگ نیستند و حالت مخروطی دارند، در کنار زیپ و دکمه، برای راحتی بیشتر در قسمت کمر کش دارند. این شلوار قد شما رو کوتاه نشان می‌دهد؛ بنابراین اگر قدتان بلند است پوشیدن این شلوار، ظاهری متعادل به شما می‌بخشد.

بوت کات

حتماً اسم شلوارهای دم‌پا گشاد به گوشتان خورده است. شلوارهای بوت کات یکی از انواع شلوارهای دم‌پا گشاد هستند که راسته‌اند اما از زانو به پایین گشاد می‌شوند. درست مانند شلوارهای مام‌استایل، شلوارهای بوت‌کات هم با سفری در زمان از دهه‌های 70 و 80 به زمانه‌ی ما رسیده و دوباره مد شده‌اند. شلوارهای بوت‌کات برای همه‌ی افراد مناسب‌اند و با انواع لباس‌ها ست می‌شوند. این شلوارها بهترین گزینه برای افرادی هستند که پاهای چاق یا اندام‌های سیبی شکل دارند؛ چرا که باعث بلندتر و کشیده‌تر دیده شدن این افراد می‌شوند.

شلوار‌های بگی کاملاً گشاد و مناسب استایل‌های روزمره و کژوال هستند؛ اما این به این معنی نیست که نمی‌توان از آن‌ها در استایل‌های رسمی استفاده کرد فقط کافی است این شلوارها  را در ترکیبی هوشمندانه با لباس‌های دیگر بچینید تا به  استایل رسمی دست پیدا کنید. از آنجایی که گشادی شلوارهای بگی سایز واقعی پا را پنهان می‌کند، گزینه‌ی مناسبی برای افراد چاق هستند. با این‌ حال اگر فردی قدبلند هستید با پوشیدن این شلوارها کشیده‌تر و زیباتر به نظر می‌رسید.  

در این وبلاگ تلاش کردیم با بیان تاریخچه‌ای کامل از شلوارهای جین و معرفی انواع این شلوارها به شما در داشتن بهترین استایل و انجام بهترین خرید کمک کنیم.

دغدغه‌ی اصلی ما در پوشاک بهبود بالابردن فرهنگ پوششی افراد در کنار زیبایی و راحتی است.

 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

تنظیمات

اشتراک گذاری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم